Branding personalny a dotychczasowa komunikacja w polityce
Standardem 艣wiatowym sta艂 si臋 fakt, 偶e ka偶dego polityka otacza grupa ekspert贸w, kt贸rzy kreuj膮 jego wizerunek polityczny. 呕adna wypowied藕, czy publiczne wyst膮pienie nie ma charakteru spontanicznego, tylko jest zorientowana na cel. Cz臋sto u偶ywanym okre艣leniem na dzia艂ania podejmowane w trakcie kampanii wyborczych sta艂o si臋 te偶 s艂owo "profesjonalizacja" dzia艂a艅 politycznych. Przez profesjonalnie prowadzon膮 kampani臋 wyborcz膮 rozumie si臋 tak膮 kampani臋, kt贸ra prowadzona jest: przy udziale niezale偶nych specjalist贸w czy ekspert贸w, 聽w oparciu o stworzon膮 specjalnie na ten cel strategi臋 marketingow膮 (w kt贸rej punktem wyj艣cia powinny by膰 potrzeby wyborcy) a komunikacja marketingowa z wyborcami odbywa si臋 przy wykorzystaniu wszystkich mo偶liwych (dobrze gdyby by艂y one uzasadnione w danej sytuacji) instrument贸w marketingowych. Wraz z coraz szerszym stosowaniem koncepcji marketingu w polityce powsta艂y nowe zawody z nim zwi膮zane - specjali艣ci np. do spraw komunikowania masowego, analitycy rynku politycznego, bada艅 opinii publicznej, public relations, technicy reklam, kupowania czasu antenowego i przestrzeni reklamowej, trenerzy publicznych wyst膮pie艅 itd.