Dokona艂am analizy prowadzonych kampanii wyborczych w Poznaniu przez poszczeg贸lne komitety wyborcze kandydat贸w na prezydenta miasta, co zosta艂o szczeg贸艂owo om贸wione w innym artykule. Zdecydowa艂am si臋 tak偶e sprawdzi膰 na ile komunikacja ta by艂a skuteczna za pomoc膮 badania ankietowego, kt贸rego za艂o偶enia i przebieg r贸wnie偶 om贸wi艂am.
Cel ten postanowi艂am osi膮gn膮膰 poprzez sprawdzenie stopnia zapami臋tania nazwisk kandydat贸w bior膮cych udzia艂 w wyborach na prezydenta miasta w 2002roku. Okaza艂o si臋, 偶e oko艂o p贸艂tora roku p贸藕niej tylko po艂owa wyborc贸w (bo 51,2% os贸b badanych) przypomina sobie nazwiska os贸b startuj膮cych w wyborach na prezydenta miasta, natomiast a偶 45,9% przyznaje si臋, 偶e nie pami臋ta 偶adnych nazwisk kandydat贸w. Najwi臋cej os贸b zapami臋ta艂o nazwiska kandydat贸w w Gnie藕nie (63%), w kt贸rym prezydentem zosta艂 nowy kandydat Jaromir Dziel, startuj膮cy聽 z Komitetu "Nowe Gniezno" maj膮cy w I turze wybor贸w drugie miejsce i jednocze艣nie, kt贸ry pokona艂 dotychczas urz臋duj膮cego Prezydenta Bogdana Trepi艅skiego. Najmniejszy stopie艅 zapami臋tania nazwisk (30,8%) odnotowano w Koninie, w kt贸rym co dziwne Kazimierz Pa艂asz zosta艂 po raz trzeci prezydentem miasta i to ju偶 w I turze wybor贸w.聽 W Kaliszu dodatkowo zauwa偶ono, 偶e stosunkowo du偶a ilo艣膰 os贸b (13,7%) podawa艂a b艂臋dne lub niew艂a艣ciwe nazwiska kandydat贸w bior膮cych udzia艂 w kampanii wyborczej, co 艣wiadczy o ma艂ym stopniu wykorzystania reklam utrwalaj膮cych nazwiska kandydat贸w.
Czytaj wi臋cej...